Ile kosztuje projekt organizacji ruchu?
Aby prowadzić roboty w pasie drogowym, należy najpierw opracować projekt organizacji ruchu, w którym określony zostaje zakres ograniczenia ruchu, a także sposób oznakowania wraz z zabezpieczeniem miejsc robót. Zakresu ograniczenia ruchu będzie wynikał z projektu technicznego, a określać go będzie organizacja i technologia prowadzonych robót.
Projekt organizacji ruchu zatwierdzony musi zostać w trybie określonym przepisami o zarządzaniu ruchu na publicznych drogach. Aby móc prowadzić w obrębie pasa drogowego roboty związane z budową lub przebudową, należy uzyskać zezwolenie zarządu drogi. Do wykonania projektu organizacji ruchu najlepiej skorzystać z usług profesjonalnej firmy, takiej jak https://mzmartech.pl/
Projekty organizacji ruchu potrzebne są między innymi podczas:
- przebudowy i remontów dróg, aby móc prowadzić roboty drogowe,
- wykonania przyłączy kanalizacyjnych, wodociągowych, gazowych oraz innych tego typu,
- organizacji masowych imprez plenerowych,
- lokalizacji wszelkich sezonowych ogródków restauracyjnych, a także stoisk handlowych.
Koszt projektu organizacji ruchu
Koszt projektu organizacji ruchu uzależniony jest od wielu czynników, a wycena przygotowywana jest indywidualnie po uprzedniej rozmowie z wykonawcą. W usługę przygotowania projektu zazwyczaj wliczane jest:
- wykonanie projektu przy pomocy profesjonalnego oprogramowania,
- pozyskanie niezbędnych i wymaganych zatwierdzeń dokonanych przez urzędy i inne instytucje,
- wykonanie projektu w tak zwanym terenie przez zespół wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w pracach związanych z budownictwem drogowym.
Uproszczony projekt organizacji ruchu jako wartościowa alternatywa
Niekiedy, podczas prac powtarzalnych (takich jak koszenie trawy, wycinka drzew w pobliżu dróg, cykliczne malowanie oznaczeń poziomych, roboty dokonywane w trakcie trwania gwarancji, czy wykonywanie prac porządkowych w bliskim otoczeniu dróg) dobrze jest skorzystać z uproszczonego projektu organizacji ruchu.
To tak zwany schemat, w którym zastosowano zdecydowanie mniej rozwiązań, a co za tym idzie także wszelkich uzgodnień. Uproszczone projekty organizacji ruchu są zazwyczaj wykorzystywane głównie na drogach krajowych.
Najnowsze komentarze